När människor fortsätter..

Det har jag alltid sagt, jag älskar mötena med Ögonen, vissa är raka, vissa är skelande, vissa blå, andra små.
Men en sak har de alla gemensamt, det är de som är Du!

Mina mötte det svarta, blå, blanka och dånande. En dag som jag hoppas jag aldrig kommer tänka tillbaka på att det bara är en tillfällighet.
Det är inte så jag tror.
Känslan att komma hem och ha spolat bort kilovis med matjord gladde mig fast jag ansåg att jag skulle vara i Göteborg på bjud kalaset. Det gjorde mig leende för jag vet vilken glädje och nyfikenhet jag tycker det är!
Ett möte med en stark personlighet som jag vet jobbat länge för att ta sig upp på stegen.
Jag kommer stå i botten oavsett du vill eller inte och hålla i den för att du inte ska se ner igen och tänka att det funka ju där med.
Tyck att jag är konstig eller knäpp, men det är det som gjort mig till den du mött.
Jag skulle gärna spola matjord oftare, bara det gladde dig på något vis.
Jag skulle gärna koka extra i 100 år för att vi egentligen inte är sugna på kaffe.
Förstå mig rätt, vilket jag tror du gör men jag ska se till du gör det imorrn.

När själen sviks av den du förlitar mycket till och den du hjälper mycket så tryter humöret. 27 besök resulterade det i, att du klev över mig och sa att du gjort det men det var jag.
3 helger la jag på det, åtskilliga kvällar av de där 27 besöken.
Ovänner och ett ryckte om mig skapades fast det var för din skull, men du tog äran men kvar står ofta de som slitigt.

Som sjuksköterskan som får skulden när något händer inuti kroppen, Varför gjorde du inget, Varför räddade du inte vår son?
Det är inte sjuksköterskans fel att evolutionen skapat något som styr sig själv men samtidigt kan få uppleva himmel och hav på samma gång.

Tacksamheten jag känner varje dag när jag får vakna trött och seg och kunna komma igång utan krämpor. Det är ingen självklarhet att du känner så en dag, njut av det du kan. Allt ifrån ljudet av ett sorl ifrån björkens löv snart till tåget som tar lyckliga människor norrut.

4 år, Inte igen! 
Miljoner timmar, jag hoppas det är kul i Göteborg..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levekungeric

Allmän Profet. Samhällsvetare. Statlig Rådgivare i det tysta.

RSS 2.0