To you, for me? Well let´s!

Ingen ser det jag ser, ingen förstår det du tänker, ingen vet om vad din granne är utsatt för, av.
Det du gör betyder något, det lilla i det stora är alltid något som kan andvändas till och med att stötta den lilla som är på väg att bryta igenom och bli något stort.
Samtidigt som du läser händer det, det otroliga det som inte märks men ändå är så aktuellt.
Reagerar du på det? Gör nåt då, gå in till grannen fast du aldrig mött dem? Peppa dig med musik i öronen, ring på. Se dem i ögonen och höj ögonbrynen och ge ett leende och säg Hej.
Jag lovar, du har gjort någons dag. Det är det som betyder något.
Du kan göra något, det är det som räknas, bry dig abslout om vad andra tycker men gör det utifrån vad du tycker.

Ett par chinos, en slapp tshirt och ett par bara fötter i ett högt sommrigt varmt gräs, låter ju väldigt härligt och idyliskt. Men det finnns fästingar där också, glöm inte det. De är elaka och har ingen god avsikt med att hänga med dig och växa.

Idag kom min kära bror som vart ensam en vecka, men sen gick han igen för han skulle bort :).

29 minuter idag så njöt jag av att höra en röst som befinner sig 19,8 mil härifrån, vänner som gör en glad och alltid finns där.

Jag gillar Lastbilar, fina lastbilar, tunga lastbilar, mycket färg, lampor, stål, långt, tungt, brett. Ingen har väll undgått att jag saknar mitt förra jobb eller att jag inte känner att detta jag gör nu är nåt som stimulerar mitt liv. Att som denna veckan få jobba 20h i sträck och känna att jag blir upprymd av det och att i den sömnlösa natten ändå se det roliga med det och att känna sig pigg och glad dagen efter är nogåt jag vill kunna känna utan att ha just 20h´s pass. Det räcker med 12-15 timmar som mest och ändå ha ett liv. Fråga mig inte, men så äre och jag har inga svar och jag söker inget just nu heller men en sak ska ni veta.
Jag är Eric och är Rik av Din vänskap och kan mycket och ser mer än många vill att man ser men ändå Glad i att få ha Dig i min närhet!

Absolut helt resolut ingen sammanhållning i det jag får ut av att skriva men ändå det som cirkulerar just nu.

Din är Makten!

Er ic.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levekungeric

Allmän Profet. Samhällsvetare. Statlig Rådgivare i det tysta.

RSS 2.0